Glinkowski TROX LITE är en NY vagn i en ny serie, FLEXI LINE.
Den hör till Glinkowskis lättaste träningsvagnar och passar till både stor ponny och häst med genom att man väljer olika storlekar på hjulen.
Vagnen är från början utvecklad från absoluta starten till att vara en vagn för bra träningssyfte på högsta nivå och har anpassats till kundernas efterfrågan på starka men lätta vagnar som är konkurrenskraftiga i prisnivå. Kvalitet är av högsta nivå, Den är ny i design och tekniska förbättringar i syfte att bli ledande inom dessa.
STANDARD
Hela karrossen tillverkad i STRENX stål
Vikt: ca 158 kg (utan skaklar och extra utrustning)
Flyttbar vändkrans 5cm bakåt
Luftgummihjul (S) 16"x16"x2.25"), endast raka ekrar
Spårvidd 115 cm
B- luftfjädring med axeln
Skivbromsar bak (BIT rostfria bromsskivor)
Fram och bakgolv av aluminium plåt
Främre delen av avbärare i rostfritt stål
Läderimitation på klädsel
Rostfria bultar
Stoppade dynor i läderimitation sidor bak
Framsäte för 1 person
Kusk säte för ca längd 172-185 cm
Utrustad för 1 häst & 2 häst (par) (skaklar och svängel)
Acryl färg från RAL palleten
EXTRAUTRUSTNING
Hjul
2050 sek – HUB system för byte av hjul
2100 sek – Spårvidd 125cm
Metallhjul målade:
1400 sek – Målade Luftgummihjul storlek 16x2.75" - endast raka fälgar
1950 sek – Målade Luftgummihjul storlek 18x2.75" - endast raka fälgar
1850 sek – Målade Hårdgummihjul storlek 50cm - endast raka fälgar
2750 sek – Målade Hårdgummihjul storlek 55cm - endast raka fälgar
3200 sek – Målade Hårdgummihjul storlek 60cm - endast raka fälgar
Annat
2450 sek – Frambromsar BIT
8550 sek – Brembo bromsar (bak och fram) uppgradering
4750 sek – Vändkransbroms reglerbar från pedal
3850 sek – Mekaniska handbroms
1375 sek – Sätessydd
5750 sek – Pärlemofärg Metallic, eller specialfärger utanför RAL
OBS! Vagnen på bilden kan vara extrautrustad.
I Grundpris ingår endast standard utrustning.
Vi kan även vara behjälpliga med frakten hem till dig.
Reservation för prishöjningar.
In the plants of the Glinkowski brand, Swedish steel of the SSAB company has been used in the production of horse-drawn carriages for many years. According to its manufacturer, the Glinkowski plant was one of the first in the world to start using it on an industrial scale in the production of carriages. Meeting the expectations of the best drivers, the brand goes one step further. It increases the proportion of "Strenx®” , a special steel, in the entire structure of carriages, achieving unprecedented results in terms of strength parameters, weight of carriages and their driving properties. By revolutionizing the production of carriages, the brand challenges competitive manufactures.
"It was the exceptional bending strength and fracture toughness of Strenx® SSAB steel that influenced the decision to increase its share in the entire structure of carriages."
Vagnen följer uppställda krav från International Federation for Equestrian Sports [FEI - FÉDÉRATION EQUESTRE INTERNATIONALE].