KUNDINFORMATION

NEDAN KNAPPAR GUIDAR DIG !

Garantivillkor Glinkowski vagnar

 

Equus Cart Sweden (Team Strauss Equestrian AB nedan benämnd Equus Cart TSE) ger 24 månaders garanti till den ursprungliga köparen. Kan ej överlåtas. Endast faktura eller kvitto med moms är giltigt som bevis på ägande.

 

Garantin är ogiltigt om vagnen används på ett för den icke avsett ändamål.

 

Köparen är ensam ansvarig för att hålla vagnen i ett det skick som förordas vid försäljning samt här given skötsel och servicehandledning.

 

Garantin täcker inte däck (pneumatiska eller hårda), lager, bromsbelägg eller andra förbrukningsvaror. Den inkluderar heller inte delar som adderats på vagnen och är tillverkade av andra tillverkare.

 

Garantin täcker inte underhåll och slitage. Ej heller oavsiktlig skada eller brister som uppstår genom felaktig användning eller bristande underhåll.

 

Garantin upphör vid garantiperiodens utgång, vid eventuella reparationer som utför av annan än Glinkowski eller återförsäljaren utsedd verkstad, vid ändringar i konstruktionen av vagnen eller vid underlåtenhet att iaktta användarinstruktioner och garantivillkor.

 

Under garantiperioden kommer Glinkowski att stå för reparationer av defekter på material och delar som anses vara produktion fel kostnadsfritt, dock står köparen för eventuella fraktkostnader i samband med reparationen. Det åligger av köparen att transportera vagnen till återförsäljaren för åtgärder vid garantireparationer. Vid utförsel ur Sverige kan det uppstå export och importkostnader som inte ersätts av återförsäljaren.

Återförsäljaren är ansvarig för alla garantiarbeten. Lika så ansvarig för att bedöma om det är en reklamation eller skada som brukaren själv har orsakat vagnen

 

Bevisbördan vid garantiärenden ligger hos kunden för att ett erforderligt svar kan ges på reklamation. Skicka bilder, film samt dina garantikrav, faktura/kvitto till återförsäljaren.

 

Vid egen reparation är kunden skyldig att avvakta återförsäljarens tillstånd och godkännande av kostnad för reparationen innan arbetet påbörjas.

 

Kommunikation gällande garantiärenden skall ske på Svenska eller Engelska och bör efter inledande samtal ske skriftligt.