PUMA PRO


PUMA PRO 160 Ponny/liten Häst/single

Glinkowski Puma Pro är en NY vagn i en ny serie, PRO LINE.
Den hör till Glinkowskis lättaste extrem vagnar och passar till både stor ponny och häst med genom att man väljer olika storlekar på hjulen.
Vagnen är från början utvecklad frånabsoluta starten till att vara en vagn för tävlings syfte på hösgsta nivå och har anpassats till kundernas efterfrågan på starka men lätta vagnar som är konkurrenskraftiga i prisnivå. Kavlitet är av högsta nivå, Den är ny i design och tekniska förbättringar i syfte att bli ledande inom generen.  


Puma Pro finns just nu endast som singel vagn. PUMAN har en från början hög nivå i sin utrustningsspecifikation och mer kan du lägg där till, MEN som standar har den redan justerbar bakaxel!

Mer information om PUMA PRO kommer här inom kort!

SPECIFIKATION

Maraton PUMA PRO
1 PONNY/liten HÄST/stor HÄST

PRO PRODUCT LINE

FINNS I STORLEKAR i S, M L (HJULSTORLEK)

STANDARD
Hela chassit tillverkat i höghållfastighetsstål - Strenx steel

Vikt: ca 165 kg (utan skaklar och extra utrustning)

I fronten möjlighet till flyttbar vändornas 5 cm
Hårdgummi 70x65cm (75x70cm, 80x75cm) -Målade hjul, valfri storlek
eller luftgummihjul 23#x21" eller 25"x23"

Gummitorsions axel (fjädring)

*Breddbar bakaxel, från 126cm justerbar till 138cm
Skivbromsar bak (BIT rostfria bromsskivor)
Golvplåtar i Aluminium

Läderimitation på klädsel
Framdel chassi rör delvis i rostfritt
Rostfria bultar

Små stoppade klädseldelar i läderimitation sidor bak

Kusk säte för ca längd 172-185 cm
Kusksäte för 1 person endast

Utrustad för 1 häst (skaklar)

Groom mittpinne på plattan 
Acryl färg från RAL palleten

EXTRAUTRUSTNING

Rostfritt
10950 sek A -rostfri avbärare runt hela sidan av vagnen (i tilläg till redan

3000 sek Rostfri svängel

4850 sek Rostfria skakeländar

9950. sek Individuella skaklar helt i rostfritt
Hjul

2550 sek HUB system för byte av hjul

Metallhjul målade:

70cm x 65cm (S) / 75cm x 70cm (M) / 80cm x75cm (L)
9950 sekRostfria ekrar

32 750 sek Helt Rostfria hjul

14 150 sek Helt extra set av hjul (luft- eller hårdgummi)

Annat

4100 sek Broms på framaxel

3300 sek Brembo bromsar (bak) uppgradering

10500 sek Brembo bromsar (bak och fram) uppgradering

5550 sek Vändkransbroms reglerbar från pedal

7250 sek Vändkransbroms reglerbar från pedal och vred/eller bara på vred
10550 sek Styrfördröjning

2750 sek Manometer

2150 sek Stoppur (Hastighetsmätare)

1375 sek Sätessydd
815 sek Logo på sätesskydd tillkommer

895 sek Moccaimitation på säte

800 sek Mobil skydd

1650 sek Ficka för dokument

795 sek Fotstöd groomplatta

250 sek Special ringar för för förändrad hjulspår bakaxel

4250 sek Teleskopskaklar i lackadfärg
8550 sek Teleskopskaklar i rostfritt

4550 sek Groomsäte

6450 sek Pärlemofärg Metallic, eller specialfärger utanför RAL

*Breddbar bakaxel ger dig möjligheten att ändra axelbredden från 126 cm till 138 cm så att det följer Svenska respektive FEI s regelverkl i dressyr och precisions momentet .

GRUNDPRIS single

69.500 sek
inkl. moms fritt Gbg


OBS! Vagnen på bilden kan vara extrautrustad.
I Grundpris ingår endast standard utrustning.

Vi kan även vara behjälpliga med frakten hem till dig.
Reservation för prishöjningar.

Swedish steel used in Glinkowski horse drawn carriages


In the plants of the Glinkowski brand, Swedish steel of the SSAB company has been used in the production of horse-drawn carriages for many years. According to its manufacturer, the Glinkowski plant was one of the first in the world to start using it on an industrial scale in the production of carriages. Meeting the expectations of the best drivers, the brand goes one step further. It increases the proportion of "Strenx®” , a special steel, in the entire structure of carriages, achieving unprecedented results in terms of strength parameters, weight of carriages and their driving properties. By revolutionizing the production of carriages, the brand challenges competitive manufactures.


"It was the exceptional bending strength and fracture toughness of Strenx® SSAB steel that influenced the decision to increase its share in the entire structure of carriages."

Vagnen följer uppställda krav från International Federation for Equestrian Sports [FEI - FÉDÉRATION EQUESTRE INTERNATIONALE].