KUNDINFORMATION

NEDAN KNAPPAR GUIDAR DIG !

Retur och Reklamation

Byten, Returer och Reklamation

Om du ångrar ditt köp så har du alltid full retur- och bytesrätt inom 14 dagar från den dagen du tog emot varan enlighet med gällande svensk konsumnetskyddslagsstiftning. Observera att returrätten endast gäller om varan fortfarande är i sitt ursprungliga skick, den skall vara oanvänd, oskadad och ha sin originalkartong/förpackning kvar.


Retur- och bytesrätten gäller ej mått- och eller specialbeställda varor, samt varor med personlig prägel t.ex. brodyr. Ånger och bytesrätten gäller ej för varor som av hygeniska skäl inte kan återlämnas efter de prövats. Tänk på att läder är ett naturligt material som innebär att att det alltid har mer eller mindre struktur i sitt utseende. Skillander i struktur och utseende i lädervvaror är ej att ansess som en defekt och därmed ej skäl till byte eller reklamation.


Ånger och bytesrätten gäller ej varor som står som "beställningsvara" i webbshoppen.


Vi returer återbetals dina pengar med samma betalsätt som vid ditt köp, om inte annan övernskommelse sker. Vi återbetlar i normal fall inom 14 dagar från att varan returnerats hos oss. Vi förbehåller oss rätten att hålla inne med återbetlaningen tills dess att varan har kommit i reur.


Om inte något stämmer ber vi dig kontakta oss omgående via mail: info@equuscartsweden.se. Vänligen reklamation, bifoga en bild på skadan, ordernummer samt telefonnummer för snabbare hantering. Vi kontaktar leverantören och ett beslut om vi ska ersätta varan eller laga.Vid ånger eller retur så bifoga alltid kvitto, faktura eller följesedel för att syrka att varorna är köpta hos oss. Varorna som returneras skall vara välemballerade och återsändas på samma sätt som de leverats. 


Privatperson, som uttnyttjar ångerrätt, betalar själv fraktkostnaden för den returnerade varan. Vid fel på varan (reklamation) återbetalar vi returfrakten samt byter varan till en ny om så överenskommet. Om vi inte kan levera varan inom skälig tid återbetalas hela köpet. Skicka gärna med spårbara frakt! 

Vid garantireparationer är det upp till köparen att återföra varan till återförsäljaren. Det innebär bland annat att köparen får stå för frakt eller transportkostnader. Vid utföresel ur Sverige kan det uppstå import och exportkostnader som inte kommer ersättas av återförsäljaren.

Alla byten och reklamationer skalla föresgår med kontakt samt accept av återförsäljaren innna de returneras!


Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan är felaktig enligt gällande riktlinjer konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjerna från Allmänna Reklamationsnämnden, se www.arn.se Mer information kan du som kund hitta på www.konsumentverket.se